zeepier-in-bjornvika 2014.reismee.nl

Nog een weekje!

Volgende week woensdag is het zo ver. Het wordt tijd want de vriezer begint vol te raken met eten en aasvis en dat vinden ze thuis niet zo leuk want nu kunnen ze "niks meer vinden!" krijg ik steeds te horen.

Dit keer gaan we met een busje en een aanhangwagen.Wim en George hebben al aangeboden dat Wiegert wel tussen ze in mag zitten. Als je dieknuisten van George al eens gezien hebt dan snap je wel dat wij dit keer wel achter het geheim van Wiegert gaan komen. Ze knijpen de waarheid wel uit die Wiegert. Is die nu helemaal belaaitafeld om geheimen voor ons te houden!

Voor George wordt het ook wennen want kon die vroeger lekker achterin uit het zicht van iedereen die enorme rugzak met reisvoer leeg peuzelen. Wat die snuiter niet allemaal in die tas kan proppen! Niet alleen ontzagwekkende hoeveelheden boterhammen en belegde (en geplette) witte bolletjes, maar ook bergen snoep, minimarsjesen koekjes (zijn bijzondere voorkeur is Bastogne koekjes). Ergens moet hij ook nog een reserve voorraad hebben, want op de terugweg zit die tas gewoon weer vol!Dit keer dus niet meer stiekem alleen achter peuzelen; nee, daar we gaandaar natuurlijk met zijn allen op zitten azen.

Wim zat al verlekkert naar een foto van de aanhangwagen te kijken. Ik ben bang dat hij nog meer meeneemt. We houden op de boot geen plek over om te vissen ben ik bang voor. Ook het mee terugnemen van vis zat al in zijn hoofd. Ik denk dat die dus wel met een extra vriesbox op komt dagen. Kan hij quotum kopen van Willy de verhuurder van het huis en de boot en tevens beroepsvisser.

Het huis? De website van de eigenaar laat er niet veel van zien en ook van de boten niet. Wat we zien lijkt wel goed te zijn. Zie ook http://www.bjornvika.com

Op de foto zie je de boot die we gehuurd hebben. Die achterste boot met dat afwerkhokje (voor als Wim spannende dingen doet) op de achtergrond. Ik ben benieuwd of er ook een hangslot bij dat deurtje in het afwerkhokje is.

Ook van het huis hebben we dus niet meer dan een paar foto's van het internet. Die zien er niet slecht uit overigens.