zeepier-in-bjornvika 2014.reismee.nl

De eerste dagen in het kort

De heenreis is goed verlopen. Geen problemen met de aanhanger en met zijn vijven in de bus is best wel gezelliger dan met twee auto's rijden. Nadeel is dat de medereizigers ontiegelijke vreetzakken zijn. Die bekjes gaan de hele weg op en neer; en maar malen. Je zit dus steeds te kijken naar die bewedgende kaken, die uiteindelijk voor je gevoel ook buitenproporties groot worden. Angst aanjagend groot! Enorme tassen met platgedrukte bolletjes hebben ze voor de voeten staan. Ze slepen zich helemaal het leplazerus om dat spul op de ferry mee naar de hut te nemen. Ja zelfs daar gaan ze gewoon door. De enige pauze die ze nemen is om een pizza te gaan kopen in het italiaans restaurant in de winkelgalerij aan boord. Als ze niet vreten dan staan die bekken nog niet stil, want dan worden belevenissen opgehaald of nemen ze elkaar in de zeik.

De eerste visdag was wat lastig. De boot is prima en loopt erg snel, maar er was wat veel wind. Tegen de tijd dat wij ons geinstalleerd hadden kwamen de andere gasten al terug naar de haven vanwege de wind. We zijn daarom maar vroeg gaan eten en 's avonds nog een paar uurtjes gaan vissen. De eerste oogst waren een stuk of twintig gullen waarvan er 12 de lengte maat van de kist haalden.

Al met al wel weer en latertje en gingen we om één uur pas naar bed. Ik slaap overigens volgens de andere n bij Jaques Cousteau op de kamer. Ze komen s' avonds nog even controleren of Jaques de ventilator wel goed heeft staan zodat en zichzelf niet opblaast. De hut is prima met een heel grote woonkamer. Ook de verhuurder Benny weet precies wat sportvissers nodig hebben aan informatie. De vriesruimte bestaat uit een grote vriestrailer waarin iedere hut een een eigen box heeft. Daarnaast is er zelfs nog een vriescel voor gemeenschappelijk gebruik; een soort van sportvissers "Inloopkast".